En dag i huvudstaden.

Här sitter man, med en kaffe framför sej och väskan full med minneskort med bilder från dagens plåtning på Ölands Försäkringar AB.

Kom till Stockholm vid 11 och satt fram tills typ 13 på ett fik på centralen och tittade nyfiket igenom de tidingar som jag införskaffat på Press Stop. Hittade ju en Vouge för 50 spänn, den måste man ju ha! :D

Efter de tog jag mig ner i tunnelbana, med lite rädsla om att gå vilse, men de gick bra. Jag är då inte en van tunnebaneåkare, utan gillar mest de som går ovanför marken hehe
Men jag tog mig fram till Gamla Stan vilket, till min förvåning, bara låg typ 2 min från T centralen hehe.

Väl framme så ringer Martin, "svärfar" men också en kund, och säger att vi ses där. Så där står jag, sugen på något sött.
Hittar en godisautomat och därefter lokaliserar lite mynt i fickorna. Hmm.... Snickers fick de bli.
Men tro fan att skiten fastnar i den platsspiralen de sitter i. Grr...

Men bredvid mig står en man och tittar, tror han va sugen på något han med. "Grattis", säger han och skrattar.
" Men fan då.. jag ville ju ha den" mumlar jag. Men jag fic tillbaka mynten och prövar igen. HA! Jag fick 2!!! yeah! Bite me dumma maskin!
Men jag orkar inte två Snickers.. så jag ger än till den smått förvånade mannen bredvid mej. "Vill du ha en? Jag bjuder! Haha! Jag orkar inte två..."

Han tittar å mig med stora ögon och säger : "Ne! Fan va schysst! Tack!" Så går han iväg.
2 min senare kommer han förbi mig, ätandes på sin chokladbit. Jag höjer min Snicker som i en skål och han skrattar och gör desamma!
Då gjorde jag åtminstonde någons tillvaro lite trevligare! :D Tänk va en lien chokladbit kan göra hehe

Men nu sitter jag här allafall. Tåget går om ca 20 min. Har Josephine på msn. De va längesen. Saknar henne. Får åka ner snart till Skåneland igen.

Nu ska jag kila på tåget, eller se om de står inne. Jag ska sitta i familjevagnen.. suck.. hoppas på att de nte är en massa småbarn som skriker.. då pallar jag inte.
Men jag kan nog stå ut.. Har iPoden fylld med massa ny musik. Och jag ska sova. Zzzz...

Ha de gött.

Kram Gun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0