Sökandet fortsätter..

Ja, att söka lägenhet trodde jag skulle bli en baggis men ack så fel jag hade.

Som kanske några vet om så håller jag och David, pojkvännen, på att leta lägenhet. Och eftersom vi bor i Gbg så är det ju inte hur enkelt som helst . Tyvärr.

Sitter varje dag på boplatsgbg.se och letar runt och efter lite utfrågning på deras kontor inne i stan så fick jag lite tips om hur vi kan få fler visnings erbjudande. Men så måste man vänta en vecka innan man får ändra vart i Gbg man vill bo, alltså stadsdelen. Så det är bara att vänta.

Vi skulle vilja ha en trea för då kan vi ha ett arbetsrum för datorerna så man inte behöver blanda de med vardagsrummet och att vi har de separat från resten. Där inne jobbar man och inget annat.
Sen kan man ju ha de som ett gästrum också. Vi har märkt att det är en del folk som kommer och sover över så det kan ju vara bra. :)

Vi var på en visning på Biskopsgården, som är ett område som kanske inte har de bästa ryktet. Lägenheten va för de första svår att hitta. Den hade stått tom i 2 månader och den va helt tom, så det va svårt att få ett riktigt perspektiv om hur den såg ut när möbler kom in. Det var lite av en labyrint känsla när man kom in, de va dörrar överallt, ingen direkt smart planlösning. För övrigt var de en trea på 64 kvadrat.
Och jag fattar inte, va fan har man en balkong i badrummet för? Jag skojar inte, jag blir upprörd. Vem fan har ritat lägeheten så?

Aja, men jakten går vidare. Hoppas på en snygg lägenhet allafall.

Haj haj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0