Gamla bilder, äntligen inscannade

Puh, nu är jag helt klar med inscanningen av 2 album, 2 bröllopsbilder och sen en del små bilder från min mormor och morfar.
När min morfar gick bor för ca 3 1/2 år sen så kom de fram en massa bilder, givetvis fanns de ju inte flera av varje så att alla 5 syskonen kunde få vart sitt. Så min kära mamma frågade om jag kunde fixa de. och självklart kan jag de!

Det skulle tydligen kosta en del att lämna in de till labb men vilket tur då at minstingen i familjen har skaffat sej ett yrke som fotograf då haha :)

Men efter mkt scannande är de klara, råmatrialet allafall. Sen är de bara all retouch och allt va de innebär kvar.
Sen ska de till labbet..

Puh.. men jag lägger upp en före och efterbild så får ni se.

Gun


före och efter.
Jag har tagit bort alla repor och hål. Samt färgkorr. bilden till gråskala eftersom bilden blivit gul.
Tagit bort damm från uniformen samt beskurit den så att det är korrekt vid utskrift.
De syns inte på bilden med bilden va full av små små repor i ansiktet som jag satt och tog bort. Jäkla jobb.
Men de blev bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0